lördag 22 januari 2011

Dräktighetssympt....zzzzzz...

Under en period efter parningen var Miki tröttare än vanligt, och jag passade på att fota henne i alla möjliga konstellationer. Tänk att lite hormoner kan göra en så trött! Som tur var piggnade hon till ungefär samtidigt som hon slutade matvägra och sen var det full rulle igen. Som den goda matte jag är lägger jag naturligtvis ut dessa bilder i bloggen för allmänt åtlöje:

Här har hon just kommit hem från sitt besök hos Chippen. Så här låg hon i nästan ett dygn innan hon återkom till verkligheten...

Små häxfötterna.

Zzzzz.....

Zzzzzzzzz.....


Zzzzzzzz.......

Och självklart en närbild på den.

De här tror jag är tagna innan men de illustrerar rätt bra ändå.


Mitt i ett tuggben......zzzzz....


Här är hon visserligen vaken men SÅ trött och SÅ dräktig....


Idag är det förresten exakt 7 veckor sen parningen så nu är det inte länge kvar!! Enligt täta rapporter från Älvsjö mår hon alldeles prima och kräver den kärlek och uppmärksamhet en högdräktig tik kan anses sig behöva!

3 kommentarer:

Anonym 22 januari 2011 kl. 21:05  

Oj, oj, oj.Skrattade högt när jag såg bilderna. Miki är för gullig. Det blir nog full rulle på valparna ska du se, när mamman vilat så mycket.

Susanne 22 januari 2011 kl. 21:52  

men sötungen då!

Helena, Quince och Otto 23 januari 2011 kl. 18:09  

Bästa Miki! Bara lite komiskt! Men den där söta, rosa magen är ju bara ljuvlig <3